jodå

nu tänkte jag allt ta och uppdatera lite här på bloggen. För det första vill jag säga att min hund och jag har fått en helt ny relation, hon är så duktig. Till tävlingen i maj har vi börjat finslipa på momenten och börjat träna lite mer allvarligt, något som både hon och jag utvecklas av! Men vi båda blir ganska trötta på träningarna.

Var på inomhusträning förra lördagen, då tränade vi som vanligt linförande, vilket blir bättre och bättre, men inomhuslokalen luktade sååå spännande tyckte lille vovsegull. Nu ska jag försöka vid nästa träning ge mindre och mindre godis för att bättra på hennes koncentrationsförmåga, har redan nu börjat träna lite på det och det går mycket bättre än jag trodde! Tränar lite nu och då även på promenader hemma.

På träningen inomhus tränade även på läggande vid gång, och det var inte riktigt så bra som det brukar just den gången vilket kändes lite surt, men det var som sagt hemskt mycket spännande dofter på marken, ska nog träna lite snabba "ligg" inomhus igen hemma. det brukar ge med sig under läggande vid gång då för henne har jag märkt, jag brukar köra sitt, ligg sitt, ligg, osv hemskt bra.

Vi tränade även hopp över hinder, lille pluppan vart as taggad och förstod snabbt vad hon skulle göra. jag stolt som en tupp!

Vi tillsammans med de andra som var och tränade i inomhuslokalen tränade lite platsläggning och OH VILKEN DUKTIG TJEJ JAG HAR. dock var inte "ligg" kommandot i början det bästa. men hon var så duktig trots att vissa andra hundar reste sig eller andra "mattar" gick fram till sina hundar låg ändå hon kvar på sin plats, dock tittade hon inte så mycket på mig men hon rörde sig iaf inte!

Anette fick prova lite ställande, vi nöter in "TÅ" då min lilla plupp helst vill sätta sig så fort man säger "sss". Duktig Anette och duktig hund, men där har vi mycket att träna på.



Igår hade jag min sista dag med klassen, kändes vemodigt kan jag lova. men samtidigt så rätt. nu är det dags Djursjukvårdare HERE I COME. jag vet att det är ett jätte konstigt hopp. och jag kan inte förklara det mer än att jag vill och känner att jag måste följa mitt hjärta och min magkänsla och det är att jobba med djursjukvård. Så varför inte satsa nu när jag är så pass ung som jag är?

Sen mina vänner har jag kommit in på Ordningsvaktsutbildningen nu vecka 13 och 14. HEJJA. Det ska bli så SJUKT skojsigt!

Kommentarer
Postat av: Anette

Heja Linn!



Så fort det blir mindre kallt igen så ska jag börja träna ordentligt igen! Då får vi ta oss ett ordentligt pass :D

2011-02-17 @ 17:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0