mycket som har hänt!

det är så sjukt mycket som har hänt sedan sist jag skrev, för det första jag har kommit på vad som låg och grodde så otroligt mycket inom mig och som gjorde att jag var lite nere. Jag ångrar mitt val av högskola, eller ångrar och ångrar, men man kanske ska säga att det var mitt andrahandsval. Jag har sedan jag var liten drömt om att jobba med djursjukvård, och nu finns det ju en djursjukvårdar linje i Skara på tre år. Varför satsar jag inte för att komma in på det för kan man ju undra?

Så nu har jag bestämt min närmaste framtid, hoppar av (tar studieuppehåll) på Kulturanalysprogrammet från och med att jag gått klart denna 7.5:a, har sökt komvux där jag ska läsa Biologi B och läsa upp några betyg. Kan läsa max 500 poäng på en termin om jag läser 100% distans, och det känns ju inte fy skamm eller hur? Så nu ska jag läsa upp betygen, göra högskoleprovet och söka till Djursjukvårdare i höst. kommer jag inte in då (som jag inte tror jag kommer göra då jag behöver 19,nånting i betyg och jag har 17,1) så kommer jag att fortsätta läsa strökurser och distanskurser för att nå mitt mål. Hejja mig! (Jag är så lycklig!!)

Efter att ha tagit detta beslut så är det som att två stora stenar har lyft från mina axlar, det känns så bra! Sen det bästa är att Anette är lite smått beredd på att flytta med mig om det blir flyttande! Hur najs är inte det? Vi kommer ha det roligt känner jag på mig!

Nu sitter jag dock och väntar spänt på att polisen ska höra av sig om ordningsvaktutbildningen, varför ringer dom inte för?

Imorgon åker vi (jag och Anette och vovvarna) till fjällen, ÄNTLIGEN. det ska bli så sjukt underbart!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Josefin Greenie

Aaaah gött att komma på vad man vill. Då hamnar du ju jättenära oss! Eller typ bara två timmar med tåg eller nåt. :)



Att de inte har ringt från mr Police beror på att du fick galet bra resultat så de vill att du ska bli polis istället. :P Tror i alla fall jag.

2011-02-02 @ 23:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0