Chockat mig själv

Nu är jag stolt över mig själv, JÄTTE stolt över mig själv. Kom till polishuset strax innan 1900. Där satt en massa grabbar inne i ett rum så jag slog mig ned med dom, endast en person utav alla kände jag igen sedan tidigare. Ni vet han TC entrévärden som var så otrevlig med mig i somras när jag slutat jobba och ville gå och hälsa på mina kompisar sista halvtimmen? Men han var så trevlig så ikväll iaf, (kul att se han i springkläder istället för jobbkläder) menmen tillbaka till kvällen, jag var hemskt nervös men det kändes bra när jag kom dit för jag var nog en av de mer vältränade i gruppen kan jag lova, så det gav mig lite självförtroende.. Vi började med ett svenskaprov som var indelat i tre delar.
Del 1: där var det en text där 20 ord var bortplockade där man på luckorna skulle skriva in de ord som fattades.
Del 2: som var ett synonym test, där det stod ett ord sen var det tre alternativ där man skulle ringa in det rätta.
Del 3: var ett "fritextskrivnings prov", där man skulle beskriva ett personrån, rånaren, ev vittnen, platsen etc.

Lagomt svårt, sen satte vi oss och fikade, jag satte mig med en kvinna (vi var sammanlagt 3 stycken av det kvinnligakönet där ikväll) och vi pratade på, hon hade häst och hund och allt sådant trevligt, ska nog ut och rida med henne ngn dag! hon har även ett företag på sidan av sitt vanliga jobb där hon har en typ av rehab för människor med hjälp av häst, ni som känner mig vet att jag vart inne på det tidigare! Sjukt intressant!

Sen var det dags att promenixa till Noliahallarna för springtestet, och jag var nervös, jag vämde upp lite på en liten bana där och det kändes ändå ganska bra i kroppen (Trots min förkylning som aldrig vill ge med sig.. nyser, hostar och är allmänt obra..) sen startade vi. jag bestämde taktiskt nog att vara ganska långt bak så man får springa om fler än vad fler springer om en. Så var vi iväg och jag sprang och sprang och sprang, tio varv skulle vi springa (2000 m) så jag räknade varven och höll ett ganska bra tempo hela tiden, saktade aldrig av eller ökade utan sprang ganska same hela tiden. sen var jag inne på sista varvet, då peppade jag mig att skruva upp lite så det gjorde jag. 9:34 ropade polissnubben när jag sprang i mål sista varvet, 9:34!!! Jag trodde han skämtade, oh vad stolt jag var över mig själv!! (och är det fortfarande) jag hade alltså tom klarat polislöptestet otränad och förkyld.. shit. jag är STOLT!

Så nu imorgon ska dom rätta proven sen nästa vecka ska dom börja ringa runt för nästa steg, om man kommer vidare eller inte.. först ska dom gå på referenser sen ska dom ringa in för intervjuer, spännande men oh vad taggad jag är! Jag känner i magen att jag nog kommer komma med, nu är ju det värsta bortgjort, för är det något jag är bra på så är det att föra ett samtal med en annan människa!

HEJJA mig!!

Kommentarer
Postat av: linn

ååååh så duktig du är :D vad var godkänt tiden? puss!

2011-01-21 @ 00:25:51
URL: http://rydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0