Seg

FY mig, dålig uppdatering.. Igår hade jag två lurvtussar här och så klart min älskade Opala, (som i sin tur är i sin sista löpvecka nu, hejja!) Så snart är det över (och lurvtott 1 och lurvtott 2 behöver inte vara liiika kära i henne längre) Det blev iaf två promenixer igår, en timmes promenad i skogen på förmiddagen, bus för fulla muggar, sen nöjda hundar när jag fixade lite lunch och en blandbärspaj, efter lunch och lite tittande på TV blev det en till tur, då kopplade jag på pulkan på Opala och gick till kurvan på Gärsjöbäck och tillbaka hemåt igen, DUKTIGA OPALA, hon nosade på sidan EN gång, annars så gick hon bara på framframframframfram, precis som man ska!
Klockan 1700 kom Anette och hämtade lurvmonstrena, och då passade jag och Opala på att visa vilka trick hon kan nu! "Ger du dig" är den nya, det är såå roligt! Fick ett tacksamt sms av Anette på kvällen där hon berättar hur trött lille Spirre var, vilken tur va! (Jobbigt att vara med en löptik en hel dag..)

Pinsamt nog låg jag och tittade på "konferensresan" på kvällen på kanal5play, Blondinbella är ganska rolig faktiskt.. "psst.. jag hade borta match igår, så jag är lite trött faktiskt.."

Idag klev jag upp 0610.. omänsligt för oss som har annars otroligt slappt schema.. Opala tyckte också att jag var dum som klev upp så tidigt, men jag tog mig iväg till skolan och gick på lektionen, den var intressant och hon är härlig vår föreläsare! sen åkte jag hem med bussen fem över tio (varpå jag fick springa till den för den var tidig..) tog en promenad på en gång när jag kom hem för solen var så underbart vacker! Tränade lite tävlingslydnad, tränade mest på "HIT" där jag sätter henne och säger åt henne att stanna, går 15 meter fram, väntar några sekunder, ropar "Opala, HIT" och sen kommer hon springandes till mig och sätter sig i "fot"läge bredvid mig, duktiga flickan!
Hon fick ha sockar på sig idag, eftersom det var så kallt, och dom funkade toppen bra! men jag skrattade jätte mycket åt henne för hon gick såå roligt ibörjan! Super höga kliv framåt, i alla gångarterna! Men efter ett litet tag så gick hon normalt! Men nu är jag peppad på att träna inför Tävlingslydnad klass 1, det blir spännande! Hon behöver denna träning tror jag, speciellt runt andra hundar! På söndag får jag hjälp av vår egna tränare, Anette!

Apropå Anette, snart åker vi och våra små monster till fjällen! SJUKT najs!

Nu måste jag börja peppa upp inför kvällens tester, fystest och svenskaprov inför ordningsvaktutbildningen, HEJJA. Håll tummarna ikväll nu! Men tro mig, jag tror man kommer långt på envishet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0