Uppdatering

Kanske man ska ta och uppdatera sin blogg lite?
Jag är så sjukt omotiverad till allt just nu, förutom ridning på måndagar och mina träningstillfällen med Opala. Sen har jag ett så stööört chokladsug.. kanske har att göra med att min kropp tycker att jag ska ha mens trots att jag inte ens är klar med kartan för denna månad..? jag tror den straffar mig för att jag skippade mensen förra månaden..? jag blir less på detta, alltid är det något! BLÄ.

Såg iaf att Erik Hassle har gjort ett samarbete med grabbarna från Kent, det låter så sjukt bra. Den sextonde februari så smäller det, då kommer låtarna ut! behöver jag säga att jag längtar? MUMS. min man.

I maj (den 20onde faktiskt) ska jag och Opala tävla i Tävlingslydnad klass 1, i Vännäs på en kvällstävling. Det ska bli så spännande och så roligt! Anette tycker att jag ska sätta upp en träningsplanering.. så jag kanske ska försöka skriva ned något iaf.
I tisdags gick det ju sjukt bra med både linförhet och inkallning, jag och anette körde ju även en inkallning mot varandra, där både Spirre och Opala skötte sig toppen fint! Jag är stolt över min hund. Ska ta mig en liten promenix idag, och då tror jag att jag ska köra lite inkallning på promenaden och träna in lite fot. Mina största planer för stunden är ändå att prova med klicker, alltså en liten klick sak som gör att hunden förstår exakt när den gör rätt. Har tom nördat mig och köpt en bok på internet om klickerträning, hoppas den är bra, den hade fina recentioner iaf. Den är skickad från adlibris fick jag ett mail om imorse, men den kommer ju säkert inte förrän på tisdag eller nått sådant tråk. vad synd det är med dessa helgstopp alltså.. vill ju ha den NU.

Jag har iaf insett att mitt sätt att spendera pengar denna månad kanske inte riktigt var så väldans klokt.. Men jag är sjukt snygg i håret iaf..! Men kanske inte riktigt rätt att köpa ett dragbälte just denna månad, för tänk om jag kommer in på ordningsvakt? ujuj. menmen det löser sig! Det jag tänkte mest på var kanske att jag ska ju faktiskt till fjällen på torsdag! (HUR NAJS ÄR INTE DET?) Apropå fjällen hörde jag just att min overall är färdigtvättad (det klickade till i tvättmaskinen)

Idag städar jag huset, har gjort hälften av vad jag ska göra ungefär, duktiga mig!

Fick ett samtal från min gode Stockholmsvän Fredrik, och det blev bestämt att han och hans vänner ska sova här imorgon innan de beger sig vidare till Storstaden under söndagen. Ska visa dem mitt jobb imorgon, det blir najs det. Ska nog bädda och göra iordning i gästrummet för dom. kanske en får sova i sängen i hallen där uppe? äh, det löser sig!

Jag tänker avsluta detta svammelinlägg med att jag tänker åka ned på stan, köpa vin inför kvällens middag och myskväll hos Frida (det ser jag STÖRT mycket fram emot..) köpa CHOKLAD till mig själv. MUMS. och sen byta min hårprodukt som jag inte får ut något ifrån, sjukt drygt JA.

PUSS på er från en krullig Linn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0